Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan dat jij volop kunt genieten. Zowel van de voorpret als tijdens de Amsterdam City Walk zelf! Heb je een vraag over de Amsterdam City Walk en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij uiteraard graag om jouw vraag te beantwoorden.

Inschrijving 2022

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving gaat op maandag 16 mei om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op maandag 3 oktober 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.

Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via dit formulier.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 19 september 2022.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 5 september 2022 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?

Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik in jouw ticket op 'Wijzigen'. Wijs de ticket toe aan 'Iemand anders'. Vul het e-mailadres en de naam in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en 'Bevestig' dit.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 19 september 2022, een ticket toewijst, ontvangt de oorspronkelijke deelnemer het startbewijs en eventuele extra’s. Onderling dien je te regelen dat dit bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Je kunt jouw inschrijving tot de officiële start toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Deelnemers tot en met 12 jaar kunnen slechts deelnemen onder begeleiding van een volwassene.
Wandelshirt
Is er een shirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het wandelshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kunt t/m 19 september 2022 een shirt bestellen.

Op de dag zelf kun je, zolang de voorraad sterkt, het shirt kopen voor € 15,-.
Stempelkaart
Wordt mijn stempelkaart thuisbezorgd?
In de week voor het evenement ontvang je per e-mail informatie over jouw deelname en jouw stempelkaart per post (de stempelkaart is tevens jouw startbewijs).

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn stempelkaart met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw stempelkaart op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn stempelkaart niet ontvangen. Wat nu?
Heb je jouw stempelkaart niet ontvangen, kom dan voor jouw starttijd naar onze collega’s bij de Helpdesk. Dan helpen we je daar verder.

Ik heb een startbewijs overgenomen. Wordt mijn stempelkaart bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 19 september 2022, een inschrijving hebt overgenomen, wordt de stempelkaart naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat de stempelkaart bij jou terecht komt.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan direct een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op om jouw vraag te beantwoorden.

Amsterdam City Walk 2022

Start/Finish
Waar is de start?
De 10 km start vanaf het Rembrandtplein, de 14 km start bij Station Sloterdijk en de overige afstanden starten vanuit het Olympisch Stadion.

Waar is de finish?
De finish van alle afstanden is tussen 10.30 en 17.00 uur op het Stadionplein.

Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de startijden.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
De Helpdesk vind je in de tent bij de start.
Medaille
Krijg ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille!
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
Er kan gefinishd worden tussen 10.30 en 17.00 uur
Verzorging, faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Lees hier meer over de locaties van de verzorgingsposten.

Zijn er toiletten onderweg?
Op de start-/finishlocatie en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?
Lees hier meer over openbaar vervoer.
Hond
Mag ik mijn hond (aangelijnd) meenemen?
Honden op het parcours zijn enkel aangelijnd toegestaan.

Afgelasting en coronamaatregelen 2021

Wat gebeurt er als de Amsterdam City Walk 2021 wordt afgelast?
Indien de Amsterdam City Walk wordt afgelast dan ontvangt de deelnemer restitutie van de inschrijfgelden, minus de door Le Champion reeds gemaakte kosten ter voorbereiding op het evenement.
Vindt de Amsterdam Cit Walk in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2021 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.
Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in oktober. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Is een mondkapje verplicht?
Dit is afhankelijk van de geldende maatregelen in oktober. We volgen hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen en zullen de betrokkenen hierover tijdig informeren, mocht deze maatregel van toepassing zijn.
Moet ik mijn eigen eten en drinken meenemen op de route?
Indien het past binnen de op dat moment geldende maatregelen zullen er tijdens het evenement voldoende verzorgingsposten onderweg zijn en dan is dit niet nodig.